onsdag den 15. august 2012

NYC and meeting the family

Nu sidder jeg i Columbia, SC og har det godt :)

Torsdag aften tog jeg til KBH hvor jeg skulle overnatte for vil ikke mega tidligt op fredag :) Fredag tog jeg så ud i lufthavnen med lidt familie :) alt det gik fint og kom igennem alt og ud til flyveren. Jeg fulgtes med en pige der hedder stine som også bor i Risskov og vi fik også lov til at sidde siden af hinanden. Det var en lang tur, men det hjalp at man ikke sad alene.
Så landede vi i NYC og igen gik alt som planlagt. Da vi ankom til hotellet var vi alle meget trætte, men kl. var kun 17 og vi skulle vente på den norske og svenske udvekslingsstudenter som var blevet forsinket pga. uvejr i NYC om morgen. Men så kunne vi få et værelse, som de inddelte os i efter hvornår vi skulle afsted mandag. Jeg fik en meget sød en at bo sammen med fra DK og da de andre kom fik vi også en svensker en men hun skulle afsted natten mellem lørdag og søndag. Efter vi så havde fået noget at spise gik vi i seng for vi var trætte og vi havde en lang dag foran os.

Lørdag og søndag gik med at se noget fra 9-13 og shoppe fra 13-18 :)

central park

H.C Andersen

friends-huset

Det nye World Trade

Vi var nødt til at dele os ind i 2 grupper for vi var 59  :)  Det var min gruppe 

De kendte røde trapper

Frihedsgudinden 

Det nye World Trade

Nu er hele gruppen samlet 
Da vi kom til mandag skulle vi flyve, jeg skulle med bussen kl 6, men først flyve kl 10.15 sammen med hende jeg boede med til Charlotte, turen gik fint og jeg skulle kun vente 1 time i Charlotte inden jeg skulle vidre, så fik lidt frokost! Det var et meget lille fly, men det kom og ned helt fint! Det tog kun 30 min at flyve fra Charlotte til Columbia :)

Jeg står af flyveren og går mod bagage claim, og der stod min værtsmor og værtssøster med et flot skilt og en ballon. De er lige så søde som jeg troede de var. Vi gik så ned efter min bagage også ud til bilen. Vi starte med at køre hen til skole hvor jeg skulle have lavet mit skema, skal nok skrive senere hvad jeg skal have. Skolen var mega stor og fik også bøger der er mega store og tunge.
Om aftenen kom den lille og faren hjem, de var også meget søde :) Sadiyah, Safiyyah og jeg skulle ud og spise, vi fik pizza.

I går skete ikke så meget, jeg skulle mødes med tricia om aftenen hvor jeg fik lidt og spise. Og efter det tog mig, Sadiyah og Safiyyah i et supermarket så jeg kunne få det jeg manglede, mangler dog stadig lidt :)

Det var hvis alt for denne gang.

Lørdag til tirsdag skal jeg til DC med Sadiyah og Safiyyah :) og starter i skole onsdag, skal nok lige skrive hvordan første skoledag går og hvilke fag jeg har.

I kan se billeder af mit værelse på Instangram - hedegaard10

//Julie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar