søndag den 17. februar 2013

svar på spørgsmål #2


hvad er high school select for noget? Det er hvor man vælger en high school også ud fra det vil de så finde en familie.
er det best at rejse med det? der er næsten ingen der vælger!
rejser du med det? Jeg rejser ikke med det
hvornår meldte du dig ind? november 2011 (i 9.klasse) 
er det for tidligt og gøre det i næste måned? jo tidligere jo bedre.
det med den gruppe, hvor du sammen med dem fra andre lande, er det ikke best og få det? man kan ikke selv vælge det set kommer an på en area prep. Jeg er meget glad for at min area prep har valgt at holde events så vi kan mødes og snakke sammen.
Når du kommer hjem skal du i vidre uddanelse, f.eks gymnasiet? Jeg skal på hhx
hvordan vil du komme til optagelses prøve vis du er i usa?? jeg søgte ind sidste år og kom ind. I juni ringede min far der op og fortalte dem at jeg tager orlov i 1 år fordi jeg skal herover. også skulle vi bare sende en mail for at bekræfte det i denne måned - det har jeg faktisk næsten lige gjort (eller min far har). Din uddannelsesvejleder vil fortælle dig alt vis du vælger det. 
du skal jo i klasse med dem der er overgangen under dig, er du ikke bange for dine venner ikke gider dig mere? fordi du er klassen under? Nu er jeg så heldig af 3 af mine gode veninder faktisk har taget 10.klasse eller efterskole så vi bliver samme årgang. Så det er jeg ikke bange for, men ellers for jeg også nogle nye venner i min nye klasser. Men du vil miste kontakten med nogle af dem du snakker med, men så får du også set hvem der er dine rigtig venner. 
tænkte du på andre selskaber da du skulle finde ud af hvem du skulle rejse med? Jeg valgte explorius fordi jeg havde hørt nogle gode ting om dem og fordi du kunne ønske stater og fordi du får soft landing camp, som var rigtig fedt.  
hvorfor lige explorius? og ikke sts? Jeg har hørt og set dårlige ting om sts og havde hørt gode ting om explorius. Der var faktisk en serie om udvekslings på tv2 eller dr1 i juni sidste år hvor der var sket noget dårligt til nogle udvekslingsstudenter. Og de rejste med sts. Så jeg synes helt klart at du skal vælge explorius!!! 
hvad er det med du kan rejse et halvt år? Du kan vælge kun at rejse i 5 måneder - har faktisk lige fået en i min gruppe der skal være her i 5 måneder. Men tror det foregår på samme måde bare kun i 5 måneder - ved dog ikke hvad du gør med skole. 
og hvornår rejser man efterår eller forår?? august eller januar hvis du vælger 5 måneder - jeg vil januar hvis jeg valgte 5 måneder.
er den 9.november ikke forsendt at melde sig ind? nej overhovedet ikke. Der er nogle der først melder sig ind i januar, men jo før du gør det jo før kan de begynde at finde en familie - synes oktober og november vil være godt så hvis din mening ændre sig i 9.klasse
ved du hvorfor det koster extra hvis man skal til californien eller florida? man kan ønske 3 stater hos explorius og hvis man ønsker cali eller florida og kommer til en af dem så skal man betale 4000 kr, men hvis du ikke ønsker og kommer til en af dem skal du ikke betale ekstra. Jeg ønskede stater, men de fandt så en her i SC og spurgte mig så om jeg ville og sagde så jeg, for jeg ville bare gerne syd på. 
hvad er det der ny york for noget?? Det er hvor man er sammen med andre udvekslingsstudenter fra Danmark, sverige, norge og finland som rejser med explorius. Man er så sammen i 3 dage så man lige skal vende sig til tidsforskel og på at være væk. På min camp var vi 55 så det var en af de store, og tror den mindste var omkring 10-15 personer.
skal man have en sport der overe? det er en god ide enten at have en club eller sport så du har noget at lave efter skole. 
du skrev at vis man var god i skolen var det ikke svært at komme ind.
skal man også være god til tysk? for at man kan komme ind?? De siger at man helst skal have 4 i alt, men de kigger mest på engelsk, matematik og dansk karakter, hende der interview mig sagde at de går meget op i din matematik karakter. Så vis du er dårlig til tysk betyder det ikke det store. 
er skolen svær der overe? det er forskelligt fra klasse til klasse. Nogle fag er mega nemme og andre er du nødt til at lave noget. Jeg har mest svært ved kemi (fordi det er så meget anderledes fra folkeskolen og det er på engelsk så det skal man lige vænne sig til) og us historie (det er mega kedeligt!!!). Men hvis du tager noter, laver dine lektier og forbereder til dine tests så skulle de gå helt fint. Der er også forskellige karakter skalaer her i usa, på min skole har den svære skaler (100-93 =A) (den nemme er 100-90 = A) 
er high school ligesom på film med prom og alt det der?? På nogle punkter ja og andre nej. Sport fx. er ligesom på film en meget stor ting. Men du ser også på film at de hænger ud på gange og sådan noget, det har man ikke tid til! og skolebussen er lort! og de går meget op i deres hår og make up, så fint hår og flot make up, mens du bare har jeans og en sweater på, nogle gange giver de bare ikke mening på det punkt! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar